2022-03-21

Regulamin Rady Rodziców

REGULAMIN RADY RODZICÓW PM 33 W ŁODZI

Rada Rodziców Przedszkola jest reprezentacją rodziców dzieci uczęszczających do Przedszkola. Rada Rodziców funkcjonuje w oparciu o uchwalony przez siebie regulamin, który nie może być sprzeczny ze statutem przedszkola.

Szczegółowe zadania Rady Rodziców określone zostały w  Regulaminie Rady Rodziców Przedszkola Nr 33 w Łodzi i Statucie Przedszkola.

 Regulamin Rady Rodziców przy Przedszkolu Miejskim Nr 33

I. Postanowienia ogólne:

  1. Rada Rodziców jest samorządnym przedstawicielem rodziców współdziałającym z Dyrektorem i Radą Pedagogiczną w realizacji statutowych zadań przedszkola.
  2. Rada Rodziców może występować do dyrektora, organu prowadzącego przedszkole oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach przedszkola.
  3. Rada Rodziców stanowi reprezentację wszystkich rodziców przedszkola. 

II. Cele i zadania Rady Rodziców:

  1. Aktywizowanie rodziców do czynnego wspierania kadry pedagogicznej w realizacji zadań przedszkola.
  2. Kształtowanie kierunków rozwoju placówki.
  3. Przyczynianie się do podnoszenia poziomu jakości pracy przedszkola.
  4. Zapewnienie rodzicom:

a)      wpływu na działalność przedszkola w zakresie dydaktyczno-wychowawczym, organizacyjnym itp.;

b)      uzyskiwania rzetelnych informacji na temat dziecka.

  1. W celu wspierania działalności statutowej Przedszkola, Rada Rodziców gromadzi fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz z innych źródeł.
  2. Powołuje się z przedstawicieli Rad oddziałowych Komisję Rewizyjną, która stanowi organ nadzorczy nad pracami Rady Rodziców.
  3. Rada Rodziców wyraża pisemną opinię o pracy nauczyciela przed sporządzeniem przez dyrektora szkoły oceny dorobku zawodowego. Art. 6a ust. 1 pkt 5 KN
  4. Rada Rodziców powinna przedstawić swoją opinię w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie dorobku zawodowego nauczyciela.
  5. Brak opinii Rady Rodziców nie wstrzymuje postępowania awansowego.
  6. Rada Rodziców ma prawo do oddelegowania przedstawiciela do komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko dyrektora.

III. Ordynacja wyborcza:

  1. W skład Rady Rodziców wchodzi po jednym przedstawicielu rad oddziałowych, wybranych w jawnych wyborach przez zebranie rodziców danego oddziału na pierwszym zebraniu w danym roku szkolnym. W wyborach tych jedno dziecko reprezentuje tylko jeden rodzic. W skład Rady Rodziców wchodzi dowolny wyznaczony członek rady oddziałowej.
  2. Uchwały RR zapadają w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów osób obecnych na posiedzeniu.
  3. Ustępująca RR działa do chwili wyboru i ukonstytuowania się nowej RR, co powinno nastąpić w okresie nie dłuższym niż 2 tygodnie po odbyciu zebrań klasowych.
  4. Kadencja Rady Rodziców trwa rok.
  5. Członków Prezydium Rady Rodziców wybiera się na pierwszym zebraniu Rady Rodziców, ale nie później niż do dnia 31 X. Wybory te są przeprowadzane w trybie jawnym po wcześniejszym zgłoszeniu i zaprezentowaniu kandydatur na poszczególne funkcje.

IV. Prezydium Rady Rodziców:

 Wspiera działalność statutową przedszkola.

  1. Zadaniem Prezydium jest przekazywanie opinii i uwag rodziców na temat pracy przedszkola Dyrektorowi i Radzie Pedagogicznej.
  2. Prezydium Rady Rodziców składa się z trzech osób:

a)      Przewodniczącego;

b)      Sekretarza;

c)      Skarbnika.

3.     Prezydium Rady Rodziców może powoływać spośród rodziców przedszkola  zespoły zadaniowe.

  1. Prezydium opracowuje plan pracy RR i preliminarz wydatków na dany rok szkolny – są one poddawane głosowaniu przez RR.
  2. Prezydium RR może udzielić pełnomocnictwa Dyrektorowi przedszkola do konta bankowego RR.
  3. Reprezentantem Przedszkola Miejskiego jest przewodnicząca Rady Rodziców, którą jednoosobowo reprezentuje przewodnicząca RR.

V. Plan pracy Rady Rodziców:

  1. Prezydium RR obraduje nie rzadziej niż raz na dwa/trzy miesiące. Posiedzenia zwołuje przewodniczący lub Prezydium .
  2. Na posiedzenie może być zaproszony Dyrektor przedszkola, przedstawiciele Rady Pedagogicznej lub organów nadzorujących.
  3. W posiedzeniach mogą uczestniczyć wszyscy rodzice/prawni opiekunowie, którzy chcą pracować na rzecz przedszkola.
  4. Posiedzenia protokołowane są przez sekretarza. 

VI. Gromadzenie i wydatkowanie funduszy Rady Rodziców:

  1. Rada Rodziców gromadzi fundusze z: 

a)    dobrowolnych składek rodziców; 

b)    dochodów osiągniętych z działalności rady lub jednostek działających na jej rzecz; 

c)    dotacji, darowizn, prowizji itp

  1. Środki finansowe gromadzone przez Radę Rodziców są:

a)     Przetrzymywane na koncie bankowym Rady Rodziców. 

b)     Wszelkie wpłaty i wypłaty z konta Rady Rodziców są dokumentowane i rozliczane za pomocą wyciągów bankowych oraz FV i/lub paragonów przez skarbnika i jedną osobę upoważnioną (dyrektora PM 33).

3.     Rozliczenie finansowe

Dysponentem zgromadzonych środków, jako funduszy Rady jest Zarząd Rady z mocy statutu Rady na podstawie uchwalonego przez Radę planu finansowego na dany rok szkolny.

Preliminarz budżetowy opracowuje i przedstawia Zarząd Rady na każdy rok szkolny, tj. na okres od 1 września danego roku do 31 sierpnia następnego roku kalendarzowego, uwzględniając wynik działalności finansowej Rady z poprzedniego roku szkolnego (tzw. saldo otwarcia) oraz przewidywane wpływy i wydatki w nowym roku szkolnym.

Preliminarz budżetowy zatwierdza Rada na swoim zebraniu do 31 października każdego roku szkolnego.

a)      Wszystkie dokumenty finansowe Rady Rodziców przechowywane są przez Skarbnika.

b)      Do 10 – go  dnia każdego miesiąca wszystkie dokumenty finansowe wynikające z transakcji przeprowadzanych na rachunku Rady Rodziców w poprzednim miesiącu rozliczeniowym przekazywane są skarbnikowi;

c)      Na koniec roku rozliczeniowego skarbnik przygotowuje sprawozdanie finansowe roczne.

 Sprawozdanie, o którym mowa w punkcie c). jest przekazywane członkom Rady Rodziców.

f)       Sprawozdanie, o którym mowa w punkcie c). musi być zatwierdzone przez Komisję Rewizyjną oraz zebranie plenarne Rady Rodziców. Po uzyskaniu akceptacji  jest przekazywane  na pierwszym zebraniu Rady Rodziców jej członkom.; 

6. Wydatkowanie środków RR odbywa się na podstawie preliminarza wydatków zatwierdzonego przez zebranie plenarne RR. Rada Rodziców może w ramach zatwierdzonego preliminarza przesuwać zaplanowane kwoty. 

7. Prezydium RR może wydatkować środki pochodzące ze składek rodziców na następujące cele:

a)      zakup środków dydaktycznych i sprzętu technicznego służącego unowocześnianiu bazy przedszkola;

b)      zakup prezentów i nagród dla dzieci (konkursy);

c)      organizowanie z innymi organami przedszkola imprez (np. zabawa choinkowa, Dzień Dziecka i inne);

d)     udzielanie pomocy materialnej przedszkolakom po konsultacji z Dyrektorem i wychowawcą;

e)     finansowanie zajęć dodatkowych dla dzieci.

f)      inne cele zatwierdzone w preliminarzu Rady Rodziców.

8.    Wydatki nagłe do 100 zł (słownie: sto złotych 0/100)  wymagają zatwierdzenia przez Przewodniczącego lub Skarbnika Rady Rodziców , nie wymagają zatwierdzenia przez wszystkich członków Rady Rodziców

VII. Obowiązki Prezydium Rady:

  1. Przewodniczący Prezydium odpowiedzialny jest za:

a)     zwoływanie i prowadzenie zebrań RR;

b)     kierowanie działalnością organizacyjną i finansową;

c)     opiniowanie projektu planu pracy wraz z planem finansowym na dany rok szkolny.

d)  przekazywanie opinii i postanowień RR Dyrektorowi Przedszkola i Radzie Pedagogicznej. 

 

  1. Sekretarz odpowiedzialny jest za

a)      opracowanie harmonogramu prac i zebrań RR;

b)      protokołowanie posiedzeń RR. 

Protokół zebrania Rady powinien zawierać:

1) numer, datę i miejsce zebrania,

2) listę osób obecnych podczas zebrania,

3) zatwierdzony porządek obrad,

4) stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniego zebrania,

5) przebieg obrad,

6) streszczenie wystąpień oraz wnioski,

7) treść podjętych uchwał lub uchwały w formie załączników,

8) podpisy przewodniczącego i protokolanta.

  1. Do zadań Skarbnika RR należy: 

a)      czuwanie nad realizacją planu finansowego i prawidłowym oraz celowym gospodarowaniem funduszami rady rodziców;

b)      sprawdzanie na bieżąco dokumentów finansowych rady, kontrolowanie prawidłowości oraz zatwierdzanie ich do wypłaty. 

  1. Komisja Rewizyjna odpowiedzialna jest za:

  a)  dokonywanie raz na pół roku kontroli dokumentów finansowych, stanu gotówki w kasie rady rodziców i zdawania sprawozdania na forum rady oraz informowanie o tym ogół rodziców.

b)    Kontrolowanie raz w roku działalności finansowo – gospodarczej w zakresie zgodności z przepisami dotyczącymi zasad prowadzenia gospodarki finansowej i rachunkowości.

 VIII. Ustalenia końcowe:  

  1. Wszelkie zmiany w regulaminie Rady Rodziców wymagają przegłosowania na zebraniu plenarnym Rady Rodziców większością kwalifikowaną (tj. 2/3 głosów w obecności co najmniej ½ ogólnej liczny uprawnionych do głosowania) oraz podjęcia stosownej uchwały przez Radę Rodziców.
  2. Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia i podpisania.

 

 

 

 

Podstawa prawna: ustawa z dnia 14 grudnia 2016 – Prawo Oświatowe ( Dz. U. z 2021 poz. 1082)

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..