2020-02-19

zmiana do statu nr 1

Zmiana Nr 1

do Statutu Przedszkola Miejskiego nr 33 w Łodzi

 

 

 

§ 1

Na podstawie art. 52 Ustawy z dnia 12 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2203) oraz art. 60 Ustawy z dnia 20 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz.U. z 2017 r. poz. 2077)

 

Na podstawie art. 72 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe uchwala się, co następuje:

 

 

§ 30. Pkt 1 otrzymuje brzmienie

 

Zasady odpłatności rodziców za pobyt dziecka w Przedszkolu i korzystanie z wyżywienia  reguluje UCHWAŁA NR LXXV/2053/18 RADY MIEJSKIEJ W ŁODZI z dnia 19 września 2018 r. zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia czasu bezpłatnego nauczania, wychowania i opieki, określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego uczniów objętych wychowaniem przedszkolnym do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończą 6 lat oraz określenia warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Miasto Łódź, którą podaje się do wiadomości rodzicom.

§ 30. Pkt 5 otrzymuje brzmienie

Czas pobytu dziecka w Przedszkolu określają rodzice w zawartej Umowie                            
 z Dyrektorem.

 

 W § 35.pkt 1 otrzymuje brzmienie: Opłatę za wyżywienie i liczbę godzin płatnych zajęć wnosi się do 10-go dnia każdego następnego miesiąca za faktycznie wykorzystane posiłki. W przypadku, gdy dzień ten jest ustawowo wolny od pracy, za ostatni dzień płatności uważa się najbliższy dzień powszedni.

Pkt 2 zostaje usunięty

 

Dodaje się pkt 3 o brzmieniu W sytuacji nieuregulowania opłaty dyrektor przedszkola przekazuje informacje do Sądu Administracyjnego w Łodzi

 

§ 32. Pkt 1  otrzymuje brzmienie:

 

Odpłatność za Przedszkole uiszczana jest przez rodziców w formie  przelewu bankowego bezpośrednio na konto przedszkola z zaznaczeniem Imienia i Nazwiska dziecka , którego przelew dotyczy, w terminie do 10-go każdego następnego miesiąca. W przypadku, gdy ten dzień jest ustawowo wolny od pracy za ostatni dzień płatności uważa się najbliższy dzień powszedni.

 

Pkt 2 usuwa się

Usuwa się pkt 4,5,6

 

Pkt 9 otrzymuje brzmienie:

Rodzice posiadający Kartę Dużej Rodziny podlegają ulgom, zwolnieniom i preferencjom oferowanym dla jej członków zgodnie z uchwałą na rzecz rodzin wielodzietnych Uchwały Nr LXVII/1702/18 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 21 lutego 2018 r. w sprawie ustalenia czasu bezpłatnego nauczania, wychowania i opieki, określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego uczniów objętych wychowaniem przedszkolnym do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończą 6 lat oraz określenia warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Miasto Łódź.

Dodaje się pkt 10- 16 o brzmieniu:

 

10.Osobami uprawnionymi do uzyskania obniżonej odpłatności są rodzice (prawni opiekunowie)

·          korzystający ze świadczeń pieniężnych pomocy społecznej art. 7 i 8 ustawy z dnia 12 marca  2004   r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362 z późn. zm.).

·         otrzymujący pomoc Miejskiego Ośrodka Pomocy społecznej w opłatach za wyżywienie dziecka.

11.Zwolnieni z opłat za świadczenia przedszkola są ustanowieni opiekunowie:

·         rodziny zastępczej,

·         rodzinnego domu dziecka.

·         posiadacze Łódzkiej Karty Dużej Rodziny.

12. Podstawą uzyskania obniżki za świadczenia przedszkola jest złożenie do dyrektora:

·         wniosku o zastosowania obniżonej odpłatności za świadczenia przedszkola,       wykraczające  poza czas realizacji bezpłatnego nauczania, wychowania   i opieki  którego  wzór stanowi załącznik nr 1 do  Regulaminu stosowania obniżonej odpłatności za świadczenia w Przedszkolu Miejskim nr 33 w Łodzi,

·         decyzji o przyznaniu świadczeń pomocy społecznej   (do wglądu).

13. Rodzice zobowiązani są do dostarczenie wymienionych w pkt. 1 i 2 dokumentów;

·         do  dnia  20 każdego miesiąca od którego przyznana została decyzja MOPS.

 

14. W przypadku dostarczenia dokumentów po wyznaczonym terminie wniosek rozpatrzony   zostanie od następnego miesiąca.

15. Obniżona odpłatność może być przyznana :

·         w roku szkolnym, w terminach objętych w decyzjach MOPS,

·         w roku szkolnym ale tylko w czasie trwania umowy z przedszkolem o świadczeniu usług,

·          w okresie przerwy wakacyjnej, w której przedszkole ma dyżur, ale nie dłużej niż na czas  pobytu dziecka w dyżurującym przedszkolu.

·         Zwolnienie z odpłatności za świadczenia przedszkola stosuje się tylko w okresie pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub rodzinnego domu dziecka oraz trwania umowy z przedszkolem o świadczeniu usług oraz dla posiadaczy Łódzkiej Karty Dużej Rodziny. – załącznik nr 2 Regulaminu stosowania obniżonej odpłatności za świadczenia w Przedszkolu Miejskim nr 33 w Łodzi,

 

16. Dyrektor wydaje imienną decyzję:

·         1) w sprawie obniżonej odpłatności za świadczenia przedszkola, której wzór stanowi załącznik nr 3 Regulaminu stosowania obniżonej odpłatności za świadczenia w Przedszkolu Miejskim nr 33 w Łodzi,

·         2) w sprawie zwolnienia z odpłatności za świadczenia przedszkola, której wzór stanowi załącznik nr 4 Regulaminu stosowania obniżonej odpłatności za świadczenia w Przedszkolu Miejskim nr 33 w Łodzi,

§ 40.  Pkt  1.1 otrzymuje brzmienie

1.1).samodzielny referent ds. administracyjno- gospodarczych;

 

Usuwa się pkt 1.5

 

Dodaje się pkt 1.8 o brzmieniu Sekretarka

 

Pkt 2.1 otrzymuje brzmienie: Samodzielny referent ds. administracyjno- gospodarczych przedszkola obowiązany jest w szczególności:

 

 Pkt 2.1.1 otrzymuje brzmienie:

W zakresie administracyjnym

1) Samodzielny referent wspólnie z dyrektorem przedszkola, dba o utrzymanie należytej dyscypliny pracy wśród pozostałych pracowników;

Pkt 2.8 otrzymuje brzmienie:

W zakresie obowiązków sekretarki jest:

1)Przestrzeganie tajemnicy służbowej.

2)Prowadzenie wykazu pism przychodzących i wychodzących z przedszkola.

3)Przechowywanie akt i dokumentów.

4)Redagowanie pism służbowych, obsługa kserografu, komputera.

5)Przestrzeganie przepisów p. poż i bhp podczas pracy z zabezpieczeniem sekretariatu na koniec urzędowania.

6)Przyjmowanie i wysyłanie korespondencji.

7)Obowiązkowy wymiar pracy 8 godzin tygodniowo (0,2 etatu)

8)Przestrzeganie przepisów o odpowiedzialności materialnej.

9)Stosowanie instrukcji kancelaryjnej

10)Dokonywanie czynności związanych z prowadzeniem wszelkich spraw kadrowych zatrudnionych.

11)Inne pilne prace wynikające z potrzeb Przedszkola lub zlecone przez dyrekcję.

 

 

 

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem  1 września 2018r.       

 

 

 

                                                                                                     Przewodniczący

                                                                                                  Rady Pedagogicznej

 

 

 

Rada Pedagogiczna PM Nr 33 w Łodzi :

 

 

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..